Nyttigare variant till middag

Detta lagade jag tidgare, tog rester från igår (lamm bitar från grytan och la i skålen) kokade sedan vitkål som jag sedan stekte med en morot samt salt och peppar och lite matlagninggrädde och även pytte lite red curry paste. Jätte gott vart det ! :)
jag vaknade nämligen idag och vart sugen på att laga vitkål.. måste drömt om det haha sjuk jag vet...
Men googlade runt på vitkål idag och lärde mig något nytt...
Vitkål kan ersätta potatis, pasta osv. En nyttigare variant. Då det innehåller lite kalorier om man håller på att räkna sådant förstås. Men de är även gott så även om man inte räknar kalorier så är det en bra grej om man som jag ledsnar ofta på pasta, bulgur, ris osv. så mitt sjuka sug efter vitkål ledde till något bra, tänka sig ! :P



ser kanske inte så gott ut men det var det =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0